Elina goes optiker?


Hejhopp! Jag kom nyss hem från min linsundersökning, som gick galant. Tydligen så har mitt ena öga fått sämre syn sen sist (två år sedan), men det är ingen fara eftersom båda ögonen har samma synfel nu.
Min optiker sa att det kommer funka bra med linser osv. Jag fick prova linser idag och det var helt sjukt vad bra man ser allstå! Haha, jag har inte så dålig syn, men det blir såklart skillnad liksom. Nackdelen är ju att när jag har blivit van att ha linser så kommer jag se asdåligt utan.. Men hellre det än att se halvdåligt hela tiden.
   Jag ska dit imorgon igen för att lära mig att sätta in linserna själv. Om jag lyckas kommer jag få ett paket m. provlinser som ska räcka i två veckor. Fatta vad skönt!
Btw, så skulle jag nog faktiskt inte banga på att bli optiker. Det verkar som ett roligt jobb där man möter människor, hjälper dem osv. Och sen tyckte jag faktiskt att optik avsnittet i skolan på NOn var askul. Så vem vet, det kanske är något för mig?

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej men sedär du har redan gjort det! :P eller det var så du menade?

2008-08-06 @ 14:24:53
URL: http://marthaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Anna

14536176.jpg" rel="nofollow">http://marthaelisabeth.blogg.se/images/2008/114536176.jpg

Hehe ja vet inte hur bra ja är på förklara men man trycker på någon av dom och sen drar man bilden upp eller ner så att texten hammnar där man vill ha den ;)

2008-08-06 @ 15:59:41
URL: http://marthaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0