Jag gör om rummet!

Hejsan hoppsan! Vet i vad? Jag hade faktiskt glömt bort att jag hade en blogg.. Det förklarar varför jag inte har skrivit på en oöndlighet. Men nu är jag tillbaka och jag ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan! ;)

Nu är det alltså Augusti och skolan närmar sig.. Men det känns inte allt för hemskt, med tanke på att det kommer bli rätt skönt att slippa SMK och kul att börja på ett nytt kapitel.

För några dagar sedan fick jag ryck och kom på att jag verkligen inte ville ha min loftsäng längre..så jag kollade på blocket och hittade en härlig sultan IKEA säng för endast 500kr. Och ca 2 timmar senare var den min! Den är 200x120 vilket är 30 cm bredare än min förra, vilket känns underbart! Det är nästan så att jag kan ligga på bredden i den, haha.
   Jag har även köpt mig ett nytt skrivbord och möblerat om på rummet. Asskönt att slippa klättra upp för en stege varje gång man ska sova! Nu är det bara att slänga sig i sängen (y).


Här ser ni hur en del av mitt rum såg ut förut... Ni kanske förstår att det inte var suvve att behöva kånka sig upp för den där stegen varje dag?
   Hur som helst så känns mitt rum mycket luftigare och större nu och det är ju inte helt fel!
Den röda väggen har jag också tröttnat på, så den åker bort idag! Jag och pappa ska alldeles strax måla den i samma färg som resten av rummer är målat i; ljusgrått. Det kommer nog bli bra, mer ljus och hela fadderullan.

Jag kommer lägga upp en bild på resultatet senare. Men jag ska fixa med hyllor och tavlor också först.. så det kommer nog ta några dagar. Men ciao så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0