Let's talk about hair


  Jag fick nyss i uppdrag att hjälpa min syster att färga hennes hår. Hon har köpt denna hårfärg, för att få lite mer ljusa nyanser i håret. Det konstiga var att man inte får ha; kort hår, lockigt hår, tunt hår eller permanentat och inte heller längre än till axlarna (Då är det väl kort..vilket man inte heller fick ha, huh?). Då är ju det enda man kan ha tjockt, rakt och typ hakan. Hur många har det? Haha.. nämen, nu råkar min syster ha lockigt hår, ganska tunt hår som är längre än till axlarna. Typ allt man inte får ha, men hon lyckades iallafall ha rätt hårfärg för att använda produkten. Lucky her! (Hon läste inte innan hon köpte färgen, eftersom den var på rea). Vi ska ge det ett försök iaf.
   Själv har man andra problem, jag VILL verkligen gå till frisören och slinga mitt hår, för jag är så sick of min utväxt! Den har blivit lite solblekt precis där benan är, men det är jobbigare när man har uppsatt osv. Problemet är att det kostar så hemskt mycket att gå till frisören och färga.. och jag är tveksam till att jag kommer få det av mina föräldrar nu när jag ska få linser också. Jag har färgat håret hemma i tre år, vilket har fungerat bra, MEN det blir så mycket mer slitet när man gör det hemma, och eftersom jag inte bara vill ha ljust hår, utan också långt, så vill jag inte få det mer slitet än vad det redan är.. Någon som har idé på vad jag ska göra? Ska jag kosta på mig att gå till frisören och sedan gå omkring pank till typ september?

I-landsproblem nr1..

Kommentarer
Postat av: Ronja

Blev det bra med färgningen då? =) funderar på att också köpa den där hårfärgen ^^

2008-08-09 @ 13:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0